Re: Výroba transformátorů na zakázku ?

Pondělí Duben 29 11:33:48 CEST 2024

Vakar dělá taky jádra unicore. http://www.vakar.cz/cz/jadraUnicore.php
Není to výrobce transformátorů, ale jader. Beru od nich zakázková jádra,
v podstatě nerozříznuté C jádro a pak stejné jádro rozříznuté jen na
jedné straně, aby tam byla mezera. Dělám z této dvojice jader tlumivku
(4 závity CYA 25) pro odrušení a koordinaci přepěťových ochran pro proud
do 160A.

Nevím jak jsou jádra unicore u výrobců transformátorů rozšířená a jak
vychází cenově, ale zatím co C jádra musí mít pro zmenšení mezery
zabroušené plochy, v unicore se plechy překrývají, takže jsou jen
nastříhané. Údajně by to mělo být lepší, než C jádra. Nejlepší je
samosřejmě toroid, protože nemá hrany a nelámou se tam ty dlouhé
krystaly, které jsou v orientovaných plechách. U C jader (a unicore?) se
pak dělá rekrystalizační žíhání, po kterém ty ztráty klesnou.

Taky tam dělají jádra z tenkých plechů (snad 0,2?) použitelné pro vyšší
frekvence. Ale mám dojem že tak jednotky KHz, pro spínané zdroje s tím
ferit nenahradíte. Plech brali z frýdeckých válcovan, ale válcovnám se v
poslední době nějak nedaří. Tak nevím, jak to tam teď funguje.

Anděl