Re: Výroba transformátorů na zakázku ?

Martin Záruba swz na volny.cz
Sobota Duben 27 11:55:21 CEST 2024

No.. Odpor sekundáru klesne na čtvrtinu. Ale napětí klesne na polovino,
takže pro stejný výkon musí téct dvojnásobný proud. Z hlediska ztrát na
sekundárním vinutí to proto musí být shodné. Impedance primáru při
režimu naprázdno bude dvojnásobná, než u jednoho trafa. Z toho důvodu
jalový proud bude poloviční a ztráty na ohmickém odporu primáru taky
poloviční. No a sycení jádra také klesne, takže ztráty v jádře budou
logicky také menší. Při malé zátěži ta dvojice musí mít lepší účinnost.
Při velké se ale začnou uplatňovat ztráty na ohmickém odporu obou
vinutí. A ten je dvojnásobný Z toto důvodu při plném zatížení budou
ztráty rychleji stoupat.

Očekával bych, že se to bude chovat podobně, jako byste použil 1,4 x
více závitů na Volt u jednoho trafa.

Martin Záruba