Krásné retro opravy

Pavel Kořenský pavel.korensky na dator3.cz
Středa Duben 24 23:25:30 CEST 2024

Zdravím,

čistě náhodou jsem narazil na YT na tohle video:

https://www.youtube.com/watch?v=J5hw4zyLrks

Autor jich má pochopitelně hrozně moc, ale tohle rok staré video mně
docela zaujalo. Není to jediné video, má jich z té doby asi šest nebo
osm, kde dává dohromady celý ten Tektronix modulární systém.

Když jsem na to koukal, tak jsem si uvědomil, že dodnes mám ve skříni
tehdejší časopis Sdělovací technika, ve kterém tenkrát vyšly cca. dva
nebo tři krátké články a pár fotek o tomto systému jako o převratné
novince. A pamatuju si, jak jsem nad tím tenkrát ve věku 12-13 let
slintal jakožto chlapec jehož jediným měřícím přístrojem byl PU-120
vypůjčený od táty a jediným napájecím zdrojem byl zvonkový transformátor
a divně naletované diody...

Když se na to člověk dneska kouká, tak celá ta tehdejší konstrukce od
Tektronixů byla vlastně z dnešního pohledu úžasně jednoduchá, skoro bych
řekl primitivní. A přitom to není až tak dávno...

Zdraví PavelK