HA + MQTT state ESPEASY

Lukas Burda burdal1 na post.cz
Středa Duben 24 09:16:21 CEST 2024

Dobrý den,

nemělo by to být spíš takhle nějak:

state_topic: "homeassistant/svetla_puda/control/gpio/32/status/"
value_template: "{{ value_json.state }}"

LB

---------- Původní e-mail ----------
Od: Jan Půhoný <konference na puhy.cz>
Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Datum: 22. 4. 2024 11:19:42
Předmět: HA + MQTT state ESPEASY
"
Zdravím konferenci,

do Čínské desky s ESP32 a 8-mi relé jsem nahrál ESP EASY. Nadefinoval MQTT
topic atd, vše zdá se funguje, relé cvakají a reagují na MQTT příkazy.

Ale jak sakra do HA zapíšu kontrolu stavu toho relé - state_topic:

  mqtt:

light:

- name: "puda1-nad_schody"

      state_topic: "homeassistant/svetla_puda/control/gpio/32/status/{{
value_json.state }}"

      command_topic: "homeassistant/svetla_puda/control/gpio/32"

      qos: 0

      payload_on: "1"

      payload_off: "0"

      optimistic: false

      retain: true

Command_topic mi funguje, jde mi o ten state_topic, myslel jsem, že to bude
nějak takto:

state_topic: "homeassistant/svetla_puda/control/gpio/32/status/{{ value_json
.state }}"

když v MQQT Exploreru mi to vrací toto:

Ale v HA jsou u příslušného světla stále jen blesky (neznámý stav), i když
na stisk to reaguje, takže command_topic mám správně.

Co mám blbě?

Díky,

HP