Z80 konci

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Duben 23 19:04:36 CEST 2024


Nevím, jak to dělali jiní. Ale já jsem to zásadně dělal cross-kompilací 
a cross-debugem.
Což mi od té doby zůstalo a dělám to tak prakticky pořád.

Tedy zdroják se editoval a překládal na jiném stroji. Na cílovém stroji 
byl v EPROM jen SW jménem
Monitor, který uměl zavést program z toho vývojového stroje po RS232 a 
uměl základní práci
s pamětí (výpis a modifikaci paměti a registrů, softwarový single-step).

Zásadní výhoda byla, že se zdroják mohl stále udržovat jen v paměti, 
protože ten počítač
s editorem při chybě vyvíjeného programu nehavaroval. V té době to bylo 
klíčové, když jediné
externí medium byla velmi pomalá magnetofonová kazeta.

PL

*******************

Dne 23.04.2024 v 18:34 Pavel Kořenský napsal(a):
>> Každopádně si pamatuju, že už tenkrát mi vrtala v hlavě jedna otázka 
>> na kterou jsem vlastně nikdy a nikde nenašel odpověď.
>>
>> Představme si, že píšeme hru na ZX-Spectrum. Nějakou pořádně velkou. 
>> Jak to vlastně píšu a ladím, když mám k disposici jen 48KB paměti a 
>> do ní potřebuju nacpat assembler, monitor, editor a tu rozdělanou hru 
>> samotnou, když výsledná hra má pak plných 48KB ?
>>
>> A nějak jsem v té době nezaregistroval, že by existovala nějaká 
>> speciální ROM která by obsahovala assembler, editor a monitor, 
>> nehledě k tomu, že ty hry pro svůj běh používaly mnoho rutin z 
>> klasické ROMky. Minimálně tedy tu část, která obsluhovala generování 
>> videa, klávesnici atd.
>>
>>
>> Zdraví PavelK
>>



Další informace o konferenci Hw-list