Re: Srážkoměr

Lubor Otta butan na centrum.cz
Sobota Duben 20 15:59:23 CEST 2024

Padáčkové srážkoměry se běžně používají u malých stanic, citlivost zvětšíte větší nálevkou nad ním. (Nad tím padáčkem)
V ČHMU na Libuši mají jako srážkoměr soudek umístěný na tenzometru, Nevím jakou to má citlivost. Správný srážkoměr musí měřit isníh, a pracovat za bočního větru.
Lubor

> Od: "Ales Filip" <konference.afilip na centrum.cz>
> Komu: hw-list na list.hw.cz
> Datum: 20.04.2024 14:44
> Předmět: Srážkoměr

Dobrý den,Mám na střeše srážkoměr, takový jednoduchý, plastový, překlápěcí. Bohužel to ale měří špatně. Když jenom mrholí, tak to neměří vůbec.Je nějaký jiný princip, jak měřit srážky? Něco přesnějšího? Nechce s mi věřit, že by meteorologové používali tento princip. Aby to měřilo trochu rozumně, tak by musela být ta plocha pro měření velká jako kráva.S pozdravem,--  Ales Filip Kutna Hora http://xanadu.khnet.info <http://xanadu.khnet.info/>