RE: Bočník a prudké změny proudu

Ladislav Kručinský ladislav.krucinsky na hermanicky-pivovar.cz
Sobota Duben 13 09:29:28 CEST 2024

Pane Hudečku mám v šupleti nějaké bočníky z manipulační techniky, tekly přes ně kontinuálně řádově stovky ampér a pulzně by to mohlo přežít, nic za to nechci, klidně vám jich hrst pošlu, když je zničíte, o nic nepřijdete.

Když tak mi napište napřímo.

Zdravím

Láďa

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Lubor Otta
Sent: Saturday, April 13, 2024 9:15 AM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Bočník a prudké změny proudu

A jak tedy vypadá současný bočník?

Tenhle bude mít asi menší indukčnost, a změříš díky tomu možná menší proud než dříve.

Při korekci měření už hraje roli i skin efekt, možné řešení korekce bočníku by asi bylo vytvořit mechanický model bočníku a použít na něj nějaký program pro numerické řešení šíření pole.

Lubor

PS a také si myslím že lamely bočníku se budou přitahovat k sobě.

> Od: "Pavel Hudeček" <edizon na seznam.cz <mailto:edizon na seznam.cz> >
> Komu: hw-list na list.hw.cz <mailto:hw-list na list.hw.cz>
> Datum: 12.04.2024 23:26
> Předmět: Re: Bočník a prudké změny proudu

Chtěl bych trochu upgradovat railgun, co jsem kdysi postavil pro pokusy
s dětma na kroužcích. Ten původní má něco kolem 40 kA, při nabití na 250
V, na čemž se kupodivu shoduje měření du/dt na kondenzátorech a přímé
měření s kouskem telefonního kabelu jako bočníkem. Rychlost náběhu pulzu