Jak správně na RTS/CTS?

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pátek Duben 12 10:48:50 CEST 2024

Zdravím,

dělám nějaký sériový meziksicht, kdy na obou koncích jsou zařízení s řízením
toku via RTS/CTS (ono to v průběhu přenosu hrabe do těch dat, co si mezi
sebou zařízení posílají).

Teoreticky jednoduché, v praxi mi to dělá podivné věci :) Můžete mi, prosím,
pomoci vysledovat tok myšlenek - jestli mám chybu v logice, nebo v něčem
jiném?

Zařízení X - interface IF - zařízení Y

Zařízení X chce začít přenášet data:
X nahodí RTS
IF přečte RTS od X, nahodí CTS pro Y
Y přečte CTS
Y se připraví, poté nahodí CTS
IF přečte RTS od Y, nastaví CTS pro X

X začne vysílat data přes IF do Y,

Po odeslání bloku dat:

X shodí svoje RTS
IF přečte RTS z X, shodí CTS pro Y
Y přečte CTS, ukončí transfer dat
Y shodí svoje RTS
IF přečte shozené RTS od Y, shodí CTS pro X.
X ukončí přenos, shodí svoje RTS.

Uf. Nezamotal jsem se do toho moc? Aktuálně mi to funguje ve zkriplené
verzi, kdy tam mám prosté překopírování stavu RTS/CST křížem - a až potom se
přenáší data. Obě zařízení si to líbit nechají, ale košer to není.

Díky.

Pavel Kutina