C a rotace dokola

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Duben 12 09:28:21 CEST 2024

[preposielam]

Ahojte,

kedysi davno to pouzival PicC PRO na rychle rutiny nasobenia a delenia
integerov. A druha taka oblast pouzitia bola doplnkova aritmetika a
znamienkove integery. Myslim, ze tam to XC8 pouziva dodnes.

A.

No mě to napadne vždycky když dětem na kroužku zadávám příklady s rotací
bitů, kde je z toho právě běhací světýlko. Jinak mě taky nic nenapadá.
Možná proto to hodně procesorů nemá:-)

PH

Dne 11.04.2024 v 18:13 Petr Labaj napsal(a):
>* Přemýšlím na co bych takovou rotaci použil.
*>* Neuvažuju srandy typu běhající světýlko.
*>>* Tím, že je to omezeno na pevnou délku, danou typem instrukce (tj. 8,
*>* 16 atd. bitů),
*>* tak mě fakt moc nenapadá, co bych s tím dělal.
*>>* Na nějaké získávání hodnot bitů je to zbytečné, na změnu pořadí bitů
*>* stejně
*>* musím jet přes více operandů, tak sakra co s tím?
*>>* Já jsem kdysi hodně programoval v assembleru (Z-80, x86, AVR), ale
*>* nemůžu si
*>* vzpomenout, že bych to někdy k něčemu skutečně použil.
*>>* Na co to prosím používáte vy?*