Kde kupit maly AC motor?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Duben 11 11:55:03 CEST 2024

No jsem teda zvědavý jestli seženete. Podle mě ne.

U malých synchronních motorů výrobci jdou směrem PMSM, tedy motorů s
permanentními magnety.
A převažuje to i u velkých, jako třeba motory do elektroaut, velké
servomotory atd., kde je jich většina taky PMSM.

Měl jsem na to téma kdysi debatu s jedním výrobcem BLDC motorů.
Mimochodem borec z Prahy, co má na to malou skoro-garážovou firmu, ale
některé jeho motory jsou dokonce i v Airbusech (něco kolem ovládání
podvozků).
Protože dělá motory u do ultralightů, tak jsem se ho ptal, jestli by
váhově a výkonově nevyšlo líp dát tam vinutou kotvu.
Prý v praxi ne. Že to snad i zkoušeli, ale se vším dookola to vyšlo
nakonec hůř než s permanentními magnety. Nehledě na výrazně vyšší
pracnost výroby.

Pro pokus možná přebastlit alternátor z auta, nebo nějaký univerzální
motor (třeba pračkový, nahradit komutátor jen dvěma kroužky).
Ale to nesplňuje zadání "malý motor".

PL