Jak na zdroj +5V, -5V a +12V (nebo 15V) ??

Pavel Kořenský pavel.korensky na dator3.cz
Čtvrtek Duben 11 00:17:10 CEST 2024

Zdravím,

snažím se vymyslet/vyhledat jak udělat k mému budoucímu GPS modulu pro
Rb standard nějaký slušný napájecí zdroj.

V principu budu potřebovat tři napětí. +5V, -5V a +12V nebo +15V (to je
celkem fuk, jde jen o to, abych dostal operáky do rail to rail režimu).

Kolega Valuch v tom jeho zapojení používá nadmíru kvalitní lineární
zdroje od Lascarů -
https://cz.farnell.com/lascar/psu20105/power-supply-pcb-5v-1a/dp/1183256

ty jsou sice fajn, ale jejich cena je poněkud "Meh:( ..." takže hledám o
něco levnější řešení.

Vím, že tam rozhodně nechci laciné step-down z Aliexpresu, takže mně
napadlo buď použít tyhle dva:

https://www.conrad.cz/cs/p/mean-well-irm-30-5st-ac-dc-zdroj-do-dps-5-v-6000-ma-30-w-1371708.html

https://www.conrad.cz/cs/p/mean-well-irm-30-12st-ac-dc-zdroj-do-dps-12-v-2500-ma-30-w-1371700.html

dát k nim na výstup pořádné kondensátory, třeba 22000uF/35V (protože
zvlnění 150 mV mi přijde hrozně moc) a následně si vyrobit z toho +12
zdroje ještě +5V pomocí klasické 7805. Proudové odběry budou malé, takže
by se ta 7805 dala klidně uchladit jednoduchým přišroubováním na
plechové šasi té krabice ve které to bude.

Nebo druhá možnost - zkousnout že ta škatule zabere dvě síťové zásuvky,
koupit nějaké slušné adaptéry +5V a +12 či +15V a následně opět vyrobit
+5V z toho +12/15 pomocí 7805.

Které řešení je lepší ? Přiznám se bez mučení, že v oblasti napájecích
zdrojů jsem docela laik a rád si nechám poradit.

Třetí řešení, tedy postavit si zdroj sám, bych nechal jako plán B,
protože to by znamenalo nechat si na zakázku udělat toroidní trafo,
nechat si udělat PCB atd. atd. a ve výsledku by to stálo zhruba tolik co
ty moduly co používá kolega Valuch. Zejména když uvážím svou mánii
"Potřebuješ to jednou ? Objednej to třikrát, co kdyby se to rozbilo....".

Zdraví PavelK