Re: nákup na Ali

AZe aze na seznam.cz
Středa Duben 3 21:19:55 CEST 2024

Asi by se daly použít potenciometry české firma Aritma, řada Aripot. Dají se
sehnat, a byly vyráběné opravdu poctivě...
aze

-----Původní zpráva-----
From: zu1234
Sent: Wednesday, April 03, 2024 6:54 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: OT: nákup na Ali

Koupil jsem z ali (ale tuším ze Španělska) podobný zdroj s
víceotáčkovými potenciometry.
Při nastavování napětí tam létaly vysoké hodnoty.
Vyndal jsem ten potenciometr (neříkalo se tomu kdysi varipot?), rozebral
a vyčistil. Problém nebyl kontaktu na odporové dráze, ale na dně, ve
sběrači který se topil v nějakém zpomalovacím soplu.
Zjistil jsem že přítlačná síla na odporové dráze již částečně
zlikvidovala kontaktní plochu.
To mne dost vyděsilo, vzhledem k tomu jak málo jsem to stihl používat.
Oprava chvíli pomohla, ale jen chvíli.
Ztratil jsem tak důvěru v čínské víceotáčkové potenciometry a potažmo
zdroje s nimi.
A mimochodem: složit ten varipot dohromady nebylo jednoduché - podruhé
bych do toho nešel.