RE: defektní PIC16F18015

Miroslav Draxal evik na volny.cz
Pondělí Duben 1 13:46:07 CEST 2024

Dobrý den,
Pozor na to, PICi si při přerušení ukládají registry soft, ne hw. Kolikrát ta obsluha toho uložení registrů je docela časově náročná.
Standardně se ukládá
STATUS
WREG
BSR
Pokud se někde v používájí FSRx registry, a v přerušení Se používají také, potom se i ty ukládají
FSR1
FSR1H
FSR2
FSR2H

A můžou se ukládat i další. Při ukončení přerušení se zase registry obnovují. Tudíž je tam nějaká režie a prodleva, než se přerušení dostane na příslušnou obsluhu. Takže pokud by docházelo k velmi častému přerušení, může se i občas nějaké ztratit.

A ještě jedna věc, na kterou se zapomíná.
Novější procesory umí ukládat STATUS, WREG, BSR v režimu FAST. Nebudu vypisovat podrobnosti, nakoukněte do *-.pdf konkrétního PICu, jestli umí. Ovšem pozor, pokud odlaďujete program třeba s ICDx, potom tyto FAST rutiny využívá ICDx. Pokud pak natvrdo pustíte program v samotném PICu, tyto rutiny většinou potom používá přerušení s vysokou prioritou. Takže časování je následně o něco rychlejší než při ladění HW prostředky.

Nahoďte při jaké příležitosti se seká, jestli je to při periodickém přerušení (např. od TMRx), nebo něčeho externího. Třeba nás něco napadne.

Míra

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jindrich Fucik
Sent: Monday, April 1, 2024 12:09 PM
To: HW-news
Subject: defektní PIC16F18015

Ahoj,

občas si tu někdo hraje s těmito typy procesorů. Narazil jsem na jeden
defektní kus. Bohužel to byl ten, kterej jsem si odvezl na velikonoce a
nemám tu náhradu.
Projevuje se tak, že při vyvolání přerušení se procesor na cca 350 μs
zasekne. jak to tak bývá, tak mi trvalo dva dny zjistit, co se děje a
proč se nemohu dopočítat času nějaké události.

Tak třeba se někomu tato informace bude hodit. Nebo možná někdo ví o
něčem, co jsem špatně nastavil a může mi to říci.