[OT] dodavatel elektriny

Sobota Září 30 09:58:28 CEST 2023

Tak to asi musejí mít někde jako položku v ceníku. Platí se to podle
odebrané energie a jestli i z té, co jste si tam uložil? Možná.

Taky jsem uvažoval o té jejich virtuální baterii, ale nakonec to vyšlo
tak, že mám 8 KWp (roční výroba cca 8 MWh) a roční spotřebu jsem měl
okolo 4-5 MWh. Takže by se mi to nevyplatilo. Porovnal jsem si nabídky
na 5,5 a 7,5 KWp, rozdíl ceny tam byl minimální. V době těsně před
realizací přišli s tím, že mají nové panely 500Wp a že když budu mít
minimálně 8 KWp, je tam nějaká další evropská dotace na jeden bateriový
modul zdarma. Nárůst celkové ceny je zase mnohem menší, než nárůst
výkonu. Proto jsem do toho šel s tím, že i kdyby ty přebytky přes léto
moc peněz nepřinesly, budu mít lepší soběstačnost v zimě.

Anděl