komunikace pod vodou

Pátek Září 29 23:00:36 CEST 2023

No napadlo mě, že to spojení nemusí být až tak jednosměrné. Pokud by ten
drát byl hoodně dlouhý, mohlo by to vysílat někde na  středních nebo
dlouhých vlnách a zaměřovalo by se to asi dost těžko. Kamarád mi
vyprávěl, jak v srpnu 68 rozhlas vysílal přes improvizované zařízení.
Protože vlaky nejezdily, drážáci vypnuli napájení troleje na trati
Praha-Kolín a pod nějakým nadjezdem se technici schovali s vysílačem.
Trolej sloužila jako anténa, okolo občas přeletěla zaměřovací
helikoptéra a jen prý to byly nervy - teď když jsou blízko, to
nevypnout. Nic nezaměřili.

Tady jsem se zase dočet, že se v Praze vysílalo přes trolej tamvaje.
Taky nic nezaměřili.
https://www.ceskatelevize.cz/vse-o-ct/historie/historie-cst/historicke-udalosti/obdobi-1968-1969/rok-1968-kal/televizni-technici-vzpominaji-na-protiokupacni-vysilani-v-srpnu-1968/
No asi to mají dobře vymyšlené :-)

Anděl