Dalkove ovladani vrat

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Sobota Září 23 16:49:14 CEST 2023

Ahoj,

Asi takhle - vrata slouží k tomu, aby do zahrady nevběhl cizí pes a nebo
aby ten náš nepokousal koho nemá. Všechno ostatní je jedno, protože krom
přelezení vrat je tu možnost poničení plotu nebo tak něco.
Vrata mají normální KeeLoq s celkem normálním plovoucím kódem, v
ovladači je nějaký HCS30x. Na tom je hezké to, že si snadno v číně
koupíš náhradní ovladač a přihodíš si ho.
Otázku manufacturer key jsem nějakou dobu řešil. Zjistil jsem, že
většina těch návodů používá stejnou magii jako samosvítící žárovky.
Nicméně existuje jeden, kterej se celkem dá použít. Zveřejnil ho Timo
Kasper (zjistil jsem, že se mnou chodil do školy, jen je mladší; takže
jsem se ho byl schopný zeptat na detaily). Ta metoda spočívá v tom, že
mám v procesoru kód, který znám (to je případ toho motorola modulu),
procesor dokážu připojit tak, abych dokázal sledovat napájecí proud s
obrovskou přesností a dostatečnou rychlostí. Pak dokážu ve spotřebě
rozeznat vyhodnocení 1 a 0 v rámci toho klíče.
Takže lidé s osciloskopem co má padesát bitů a miliardu samplů za
vteřinu (zdravíme do cernu) dokážou rozpoznat manufacturer key na modulu
od vrat na zahradu, která šikovnější člověk přeskočí. (poznámka -
osciloskop s pořizovací cenou odpovídající ceně mého domu)
A celé to končí tím, že ten modul má na sobě dvě relátka, takže pokud
jsem schopen překlemovat relátko šroubovákem, dosáhnu asi stejného efektu.

Takže v mém případě jsem si jednoduše vygeneroval vlastní manufacturer
key, abych tam neměl stejný jako dodává výrobce (a který je profláklý na
netu) a přehrál jsem si ovladače. Konec konců, stejně jsem si přidával
ty čínské ovladače, protože jsou mechanicky hezčí než italský a sedí v
nich stejné chipy (vlastně ani nejsou levnější).
Pro zvědavce: https://www.aliexpress.com/item/4000056091163.html

Takže pro zájemce - pokud se jedná o vrata do zahrady, tak se podívej,
jestli budeš schopný v daném systému dělat úpravy (máš procesor s
datasheetem, chápeš řešení koncáků, čtení ovladače je dostatečně
separované od hlavního procesoru. Já jsem si třeba udělal nakopávací
zavírací tlačítko a je to super. Něco vozíš ze zahrady kolečkem, tak máš
vrata otevřená a když jedeš naposledy, tak kopneš a vrata se zavřou.
Nehledáš ovladač, nepouštíš kolečko.

Pokud tím chceš zavírat garáž, ze které se dostaneš do bytu, tak se
zajímej o to, jakou to má bezpečnost a jak tomu prohodíš klíče. Také se
podívej, jestli k tomu systému existují univerzální ovladače tohoto
typu: https://www.aliexpress.com/item/4000927470810.html Pokud ano, tak
rovnou vyměň manufacturer klíče za jiné, protože ty tvoje se dají najít
na netu a je to jen otázka času, kdy ti někdo naklonuje ovladač.