Porovnanie meracich pristrojov

balu balu na k-net.fr
Sobota Září 16 14:59:30 CEST 2023

Zdravim osadenstvo,
zacal som to riesit privatne, ale viac hlav, obcas viac rozumu.
Na piatkovu prednasku z meracej techniky by som chcel pripravit jeden slajd, ktory ukaze ako rastie cena meracieho pristroja s rozlisenim (exponencialne). Zaroven ukazat ze napr. 3.5 miestne vyraba kazdy trotel, 4.5 miestne trochu menej trotlov, 5.5, 6.5 uz nie vela, 7.5 len velmi malo a 8.5 miestne su teraz na trhu presne dva.
Je to aj v suvislosti s tym, ze si musia osvojit princip platnych cislic. Casto vysledok merania napriklad z DT830, alebo 8 bitoveho prevodnika prejde jednym vzorcom a vo vysledku sa zrazu objavi 8 desatinnych miest…
Ako by sa to dalo urobit s co najmensim usilim? Predpokladam, ze ked pojdem do Farnellu a dam si vyfiltrovat multimeter 4 miesta tak sa nebude dat vysledok ulozit do pocitacovo spracovatelnej formy.
Nejake napady?
Dakujem,
b.