kalkulačka na energii ze solárů

Čtvrtek Září 14 18:14:40 CEST 2023

dobrý den,

narazil jsem na tuhle kalkulačku
https://re.jrc.ec.europa.eu/pvg_tools/en/ Tváří se, že by měla počítat
dobře, že bere v úvahu i profil terénu. Dokonce si mohu spočítat energii
za konkrétní den v minulosti, takže se dá předpokládat, že by si to mělo
archivovat i počasí v minulosti. Graf za rok se mi ale v té historii
získat nedaří :-(  Jenže co mi tam chybí, je ta inverze na podzim.
Předpokládám, že když měsíc nevyleze sluníčko, musí tam být v grafu
roční výroby díra a myslím si, že ta inverze bývá každý rok. Ale tu díru
tam nějak aspoň pro letošek nevidím. Dá se takové kalkulačce věřit?

Anděl