Testy destrukce baterií LiIon, LiFePO4 a LTO

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Září 14 12:54:19 CEST 2023

Zdravím.

Viděl jsem docela pěkné videjko o srovnání následků destrukce baterek
LiIon, LiFePO4 a LTO.
https://www.youtube.com/watch?v=Qzt9RZ0FQyM
Dělala to sice baterkářská firma, ale zdá se mi, že to pojali celkem
svědomitě a snad i neutrálně.

Ty LTO baterky jsou zajímavé. Myslím, že i tady v konferenci šel někdy
dřív odkaz na reálně dostupné kousky.
Dokonce snad na nějakou "autobaterku" pro motocykly a podobně.

Zvláštní je, že ta LTO baterka skoro nereagovala na zaseknutí toho
tomahawku (v čase cca 3:55).
To by zřejmě znamenalo, že musí být hodně měkká, takže vnitřní zkrat
nevyvolá vysokou teplotu.

Srandovní je to zapálení LiIonky v čase 6:20. Evidentně překvapení i pro
testující.
Až si někdy budu kupovat baterkové auto, tak určitě ne LiIonkové.
To raději oželím delší dojezd, ale chtěl bych LFP (nebo co v té době
bude na trhu).

Dost teď ty baterky řeším. Chci si dát domů 17.4 kWh v baterkách.
A jako nejlepší mi pořád vychází dát ty baterky do obytných prostor.
Jsou to LiFePO4. Celkem známé baterky TriplePower T58.

Je to sice uzavřené a nerozebiratelné řešení. Ale s měničem to
komunikuje po CANbusu.
To trochu umím a mám na to i hračky, tak třeba by se mohlo povést tu
komunikaci rozkódovat.
Aspoň v rámci monitoringu, když už si dovnitř nemůžu strčit nezávislá čidla.

PL