Re: K životnosti Litiových akumulátorů

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Pondělí Září 11 22:36:59 CEST 2023

Dělal jsem jednou test na článku   LGDAHB41865
Cykloval mezi 4,0V a 3,2V, cílem bylo zjistit, jak se to projeví na
životnosti článku.

Před testem nového článku jsem změřil její kapacitu  v BT-C3100 - byla
1488mAh  (proud 0,5A)
Po cca 8 měs.  testu a   přibližně  5000 cyklech mezi 4-3,2V  je kapacita
článku stále 1361mAh opět změřená v nabíječce BT-C3100.
Vybíjení a nabíjení probíhalo stále dokola  proudem 1A přibližně 20x denně.

Když stejný článek cykluju mezi 4,2 - 2,9 V je po 300 cyklech na zhruba
třetinové kapacitě. (488mAh)

Teď by to chtělo ještě spočítat ten Wh proběh...

po 11. 9. 2023 v 20:58 odesílatel Pavel Hudeček <edizon na seznam.cz> napsal:

> Dokonce jsem narazil na tvrzení, že na rozdíl od LiFePO je v případě
> Li-ion v poměrně velkém rozsahu hloubky cyklů degradace lineárně závislá
> jen na celkové prošlé energii, takže odpis za prošlou kWh je prakticky
> stejný, ať je DoD 20, 50, nebo 80 %.
>
> PH

Neobsahuje
žádné viry.www.avast.com