senzory na autě

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Středa Září 6 21:36:31 CEST 2023

Ahoj,

jel jsem nějak delší dobu v autě a tak jsem si přemýšlel, jaké jsou na
něm senzory.
Jasně, couvací ultrazvuk je jasný. Z větší části chápu i přední radar
pro adaptivní tempomat. Pak je ale trojice senzorů, kde mám značné mezery.
Senzor v zrcátku pro sledování mrtvého úhlu. Vůbec netuším, kde je a
jaké používá kouzlo. Umí se dívat docela daleko a přitom je celkem
rychlý. píše se o radarech nebo kamerách, ale nic moc detailního.
Pak jsou senzory ve dveřích. Ty se chovají jako ultrazvuk v nárazníku,
ale na rozdíl od těch v nárazníku ty na boku nejsou vidět.
A pak je detekce když vycouvávám a přibližuje se auto. Tam bych docela
sázel na zadní kameru, ale taky si nejsem moc jistej.

Nemá někdo nějaký poutavý a zábavný popis těchto a případně dalších
senzorů? Myslel bych takovej techničtější, že třeba pracovní frekvence
těch radarů a tak, ne ty reklamní.

Díky