Listovica 20.9.

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Neděle Září 3 23:21:28 CEST 2023

Ja rozumiem tomu ze to je ironia, ale bohuzial tu temu stale beriem
smrtelne vazne.

Toto je totiz presne to, co sa snazim uz roky vysvetlit. Samojazdiace auta
nie su ziadne pokrocile riadenie. Samojazdiace auto je stroj, ktory ma mat
uplne jasne, jednoznacne a dokonale fixne pravidla, ako sa na zaklade
jednoduchych senzorov ma zaspravat, bodka.

To jest, samojazdiace auto sa nema nejakym fuzzy sposobom rozhodovat, ci sa
vyhne mamicke s kocikom alebo dedkovi - ak mu vlezies do cesty bez toho,
aby si to predpisanym sposobom signalizoval, tak ta ma so skalopevnou
istotou zrazit.

No a toto sa uz potom nevola pokrocile riadenie ci nejaky iny hipstersky
nazov, toto je jednoducho robotika. A ta sa u nas, pokial viem, uci.

wek

PS. Rakety su vsetky samojazdiace, aspon teda vsetko co je dost velke aby
sa odlepilo od Zeme, bez vynimky. Clovek to nedokaze uriadit. Clovek ma
len moznost zvolit plan B (abort), a aj to nie vo vsetkych pripadoch.

Dokonca ani pidiraketku ktorou pristavali na Mesiaci riadil clovek len
veeeelmi nepriamo prostrednictvom pocitaca. Bez toho by to dopadlo tak,
ako dopadol simulator v Armstrongovych rukach
https://www.youtube.com/watch?v=091ezcY-mkU&t=147s . A to pritom to bol
vazne borec https://www.youtube.com/watch?v=EN9JzxzDXU0&t=388s