Re: [OT] Požár domácí baterky a bateriová chemie

Sobota Září 2 22:49:17 CEST 2023

Je otázka, jestli je to opravdu potřeba. Hasiči mají vybavení na hašení
pod napětím do 400V. Já mám těch 16 panelů (8 KWp) rozdělené do dvou
stringů, každý má naprázdno 400V. Takže když se to odpojí vypínačem na
měniči a pak se ještě pro jistotu vyndají DC pojistky, je těch 400V
oddělených od všeho a co víc si hasiči mohou přát? Jediný problém je
nějak jim doručit informaci, že tam je fakt jen 400V. Když jsem
kontaktoval u hasičů referenta pro prevenci, udělal ze mě málem blbce a
že je to prý nezajímá.

Otázka stavu, kdy se jeden panel začne přehřívat a třeba i chytí - není
to náhodou když je zastíněný a nemá bypass diody? Protože pak omezí
proud celého stringu a objeví se na něm v závěrném směru napětí zbytku
stringu. Ten ztrátový výkon je na něm pak obrovský. Zrovna tak, když se
třeba poruší kontaktování nebo propojky mezi články v panelu. Pokud tam
jsou bypass diody, je tam v závěrném směru 1V a to už je výkon, který
nevadí. Navíc ten zastíněný panel tolik nesníží výkon celého stringu.
Optimizéry pak umožní, aby se z toho zastíněného panelu vytáhlo maximum,
což může být třeba třetina výkonu (třetina napětí při proudu zbytku
stringu). Rozdíl proti bypass diodě je pak tedy 1/3 výkonu onoho
zastíněného panelu. Má to význam?

Anděl