spajkovacie "pero" s akumulatorom

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Říjen 28 13:47:37 CEST 2023

Za mě: dneska už nic jiného než něco na hroty T12.
Za pár USD je na Alíkovi spousta modelů jak na 24V (buď regulátor v
externí škatuli nebo přímo v peru, jedou od nějakých 8V), případně na USB-C.
Dělají se myslím i nějaká pera přímo na 230V.
Mám udělaný adaptér pro nacvaknutí na baterku Lidl 20V, které mám do nářadí.

Na malou práci s drobným SMD bez nějakých dramatických zemních ploch by
to zřejmě s tou USB-C verzí fungovalo i s malou nabíječkou pro mobil.

Měl jsem v ruce 7ks různých páječek na hroty T12. Špatnou jsem ještě
nepotkal.

Na pokus by se dalo zkusit připojit na jeden vysokoproudový článek
step-up DC-DC modul a napojit na to páječku T12 pro 24V.
Ale chtělo by to asi nějaký modelářský článek, bude to z toho tahat
aspoň 10C.

Problém bude, že hroty T12 jsou dost dlouhé a tak by se článek do pera
musel zřejmě umístit excentricky vedle hrotu. Jinak by vyšla délka pera
moc velká.
Dělají se i zkrácené hroty (jmenují se myslím HS-01), ale to pak znamená
mít dvojí sadu hrotu, a to si není ideální.

PL