spajkovacie "pero" s akumulatorom

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Sobota Říjen 28 12:10:53 CEST 2023

Ja chapem tie zakladne/zasadne pozitiva a negativa tychto baterkoviek a aj
plynovych spajkovaciek. Aby som to uviedol do kontextu, je to myslene na
obcasne neprofesionalne zvacsa-SMD pouzitie, napr. som student, vacsinu
prace viem urobit na dobrej spajkovacke v skole ale nieco si potrebujem
upravit aj doma. Mozno to nie je nepodobne tomu pouzitiu v detskych
kruzkoch, ako robi Edison. Takze ten plynak nie.

Co sa tyka vypoctov, ak vobec nejake cisla k podobnym geretom niekto udava,
tak je to nieco ako 5W-20W a vydrz hodinu alebo dve. To zhruba na nejaku
beznu 18650 sedi, povedzme 12W jednu hodinu. S dvomi 18650 dve hodiny :-)

12W asi jednak dost malo na doplnenie tepla pri odvode do cohokolvek ineho
nez SMD suciastky plu plosky plus tenkej drahy na DPS (porovnajuc s
utrpenim pri praci s beznou 40W spajkovackou v porovnani s 80W); druhak aj
tie hroty vyzeraju titerne, t.j. neviem ci dokazu preniest z vykurovacieho
telesa z tych 12W vyznamne mnozstvo do cielovej hmoty; tretak mi to nie
prilis vychadza aj co sa tyka mechanickej vyvazenosti ci uchopitelnosti
ako ze to nemoze byt prilis dobre (18650 ci priam dve, obklopene nejakym
plastikom, mi pripada prilis hrube do ruky, najma detskej/pubertiackej).

Zasa na druhej strane si ten pubertiak zrejme nechce zapratat stol nejakou
podstatnejsou spajkovackou a pravdepodobne ani nema 300+ eur na poriadnu
wellerku... :-)

wek