RE: Výpadky příjmu pozemní TV

Zdenek zdej na atlas.cz
Čtvrtek Říjen 26 18:45:25 CEST 2023

Také zdravím.

Jen opravím, že STB nezlobí. To by bylo nedorozumění. Naopak, kromě STA zlobí i pokojová anténa. To mě postupně vede k závěru, že problém bude ve VF části TV.

Netuším, kolik sousedů používá STA. Když jsem se poptával na problémy s příjmem, narazil jsem na samé uživatele IPTV.

Jak píšete, tohle se špatně hledá. Nerad bych někoho zval na opravu, když je velká šance, že zrovna žádný výpadek nebude.

Máte dobrý nápad se zapůjčením jiné TV. To půjde zařídit. Ideálně si připravit rozbočovač a sledovat obě najednou. Za pokus (možná už poslední) to určitě stojí.

Pak se uvidí. TV má 2 HDMI vstupy, takže kromě PC můžu připojit i STB a dál nic neřešit. Investice do STB bude určitě levnější než výjezd technika. A výsledek je jistý. Signál lze rozbočit i do TV, pokud bych chtěl někdy použít HbbTV.

Zdeněk

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of jozem na volny.cz
Sent: Thursday, October 26, 2023 3:15 PM
To: HW-news
Subject: Re: Výpadky příjmu pozemní TV

Zdravím

... a vidím to taky tak. Výpadky jsou "načisto" - chybovost skokově vzroste a spadne na obvyklé hodnoty. Libovolný pulzní zdroj nebo jiný přístroj v okolí nebo televizi samotné. Zlobí i druhá anténa na STA nezávislá. To by muselo hodně vyzařovat, což by ovlivnilo i sousedy. Zlobí STB, kde je z TV jen monitor, i příjem přes tuner televize. Na jiném kanále ne, takže "nízkofrekvenční" část TV za to nemůže. Je to divná frekvence, aby do toho mlátilo něco známého včetně harmonických. Jakoukoli jinou TV na otestování půjčit nemůžete? Hledá se to blbě. A to se porucha objevuje častěji než jednou za týden ... Vyjíždět na takovou poruchu je opravdu lahůdka. Ideální je rozbok a metr na druhý výstup.

Pořád je možnost, že při práci na rozvodu si škrtli o nějaké napětí nebo tak. Ale poškozená by nebyla TV, protože zlobí i STB, který tou dobou zřejmě na rozvodu zapojený nebyl.

Je to duchařina a na duchy se hodí specializovaný přístroj, který je umí zviditelnit.

Zeman