problem s RP2040 (raspberry pico)

Vojtěch Petrucha petrucha na volny.cz
Čtvrtek Říjen 26 14:39:48 CEST 2023

zdravim,

v rámci školy si hrajeme s projektem kde hlavní MCU je RP2040.
vyrobili jsme několik prototypu (všechny v tomto ohledu bez problému) a teď i 25 ks zkušební sérii. z těch 25ks se asi u 3-4 vyskytuje problém s náběhem RP2040.(minimálně se to tak jeví..)
zapne se napájení a nenaběhne program (nepracuje displej, nevytvoří se COMport apod...)
občas to funguje korektně (třeba 1-5 pokusů z deseti...)
boot mód na tlačítko funguje zdá se spolehlivě, po nahrátí programu se vždy korektně spustí. po vypnutí ale už často zase nenaběhne.. až za několik pokusů..
když to nefunguje, tak se napájecí napětí zdají být korektní bez oscilací.  oscilátor normálně osciluje na 12MHz se stejnou amplitudou jako na funkčním kusu.  nedokáži říct jestli startuje v čas... zkoušel jsem vyměnit C 18pF za 33pF (viz aplikační poznámky k rp2040..)
reset přizemněním pinu RUN (který je nezapojený a má mít interní pullup) nevede k úspěšnému náběhu obvodu (to už by napájení mělo být super ustálené)
koukal jsem na náběh napájení, zdá se být ok, pěkně z nuly na  nominální úroveň, občas a jedním malým zubem na začátku, analogové nabíhalo trochu pomaleji, zkusil jsem zmenšit R u reference co to ovlivňuje, bez efektu
když to nefunguje tak je vidět že  minimálně chvíli probíhá komunikace s SPI FLASH (tak jsem kontroloval jestli opravdu dochází k resetu přiložením GND drátku na pin RUN, který je jinak nezapojený..)
všech 25ks osazovalo AllPCB (tedy jen SMD komponenty na jedné straně), součástky by měly být teoreticky z Mouser... pájení vypadá velmi solidně.
zatím jsem nezkoušel měnit tu paměť, nemám tu volný kus... ani přepájet RP2040 mám pocit že to bude jako obvykle něčím jiným...
párkrát jsem měl pocit, že úspěšnost spuštění ovlivňuje mechanický tlak prstem na oblast MCU-FLASH, ale opakovatelné to není...
nezkoušeli jsme připojovat SWD debugger, nevím jestli by mohl nějak pomoci a jestli ho lze nějak použít na win...?
vím že někdo zmiňoval že s RP2040 pracoval, nebyl by nějaký nápad?
asi by to chtělo udělat nějaký velmi minimalistický kód, aby se vyloučila nějaká naše FW chyba, ale teď nebyl moc čas... to co tam spouštíme je upravený MicroPython s vlastními knihovnami v C pro náš HW...
i když teď koukám že pípání s PIEZO půjde snadno, tak teď ještě zkusím v normálním neupraveném micropythonu..

pokud by se chtěl někdo mrknout na schéma, tak je zde:
https://open-cube.fel.cvut.cz   v sekci Download.

díky
v.