USB prepinač

Róbert Šuška suska.roobert na gmail.com
Středa Říjen 25 21:24:33 CEST 2023

Dobrý večer,
potrebujem usb prepínač na dve zariadenia. Klávesnicu a myš. Ale tak, aby
zakaždým boli na iných výstupoch. Potrebujem to preto, lebo HDMI extender
ktorý prenáša okrem HDMI signálu aj dáta z klávesnice a myši má fixne dané
porty pre myš a klávesnicu. A nezvládne obidve tieto veci naraz na jednom
porte keď sú v "HDMI-compatible/USB KVM Switch" AIMOS AM-KVM 201CL.
Prepínam tým dva počítače. A práve jeden z nich je pripojený cez ten
extender. Mám tento typ.

https://www.krup.cz/?cls=stoitem&stiid=7225

Skorej ako sa pustím do vymýšľania sa chcem poradiť, čo je najlepšie na to
prepínanie použiť. Určite by ma potešilo keby existovala na to hotová doska
z alíka, ale až to pôjde, vyrobím si to aj doma. Mňa napadlo primitívne
riešenie nakúpiť v GM 4 relátka.

https://www.gme.cz/v/1502532/panasonic-tq2-5v-rele-civka-5vdc-kontakt-125vac-05a-2x-prepinaci

A prepínať okrem GND všetky piny. +5V, RX, TX. Ale mám trochu obavu, aby sa
niečo nepokazilo, resp. aby to vôbec spoľahlivo fungovalo.
Ďakujem za nápady.
Robo