PIC programatory SNAP a PICKIT4 a USB HUB

Miroslav Draxal evik na volny.cz
Úterý Říjen 24 22:41:05 CEST 2023

Dobrý večer,
Asi to s tím nebude souviset, ale někomu to v budoucnu pomůže. Mám ICD4,
když jsem s ním ladil jednu apl. Kde je paralelně k napájení spínaný zdroj
LM257T_adj, kde je řízené výstupní napětí a hlavně je ovládán EN, (slouží
pro napájení elektroventilů, kdy pro přitáhnutí se na chvíli aktivuje 12V a
následně spadne napětí na 4V, které stačí pro udržení kotvy u elektromagnetu
- menší proudy ze zdroje), za spínaným zdrojem je C - 1000mF.
V NB mám jak USB2 tak USB3, pokud jsem napájel z toho USB2, tak při spuštění
POUZE toho spínaného zdroje běžel program dál, po zapauzování programu se
zobrazila poslední provedená instrukce a po snaze jakéhokoli spuštění
programu i třeba jenom jednoho kroku dopředu, skončilo okamžitým skokem na
tvrdý RESET. Žádné příznakové byty proč se provedl RESET nebyly v PICu
ovlivněny. Pokud se to napájelo z USB3, (zde neplatí omezení napájení na max
500mA z portu), vše běhalo jak má. Podle mě  je očividný problém v tom ICD4,
protože PIC by při poklesu napětí bylo indikováno BOR nebo dokonce i POR.
Ještě napíšu, že z jednoho napájení 12v to přes diody šlo na dvě větve,
takže krátkodobý výpadek napájení vynesl C ve větvi napájení procesoru. V
době ladění nebyly elektromagnety připojeny a vše běželo napájené z ICD4 po
kabelu. Celková spotřeba byla kolem 25mA max. Prostě start toho spínaného
zdroje je tak tvrdý, že zhoupnul napětí na USB2 a to dokonale zblblo ICD4.
(Kabel a konektory USB, tam taky jsou nějaké ty přechodové odpory atd)
Takže jestli třeba Váš problém není v tvrdosti zdroje toho napájeného SNAP
nebo PICKIT4.

Míra