TO220 a teplotne constrains

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Úterý Říjen 24 22:32:35 CEST 2023

[preposielam]

Dobry vecer,

kondiky su vsetky THT. Vstup aj vystup su vzdy dvojica 100uF+100nF, Hitano
ECR + X7R, co suflik mal. Dal som ich tych 300milov od puzdra TO220.
Rozhodol som sa skusit, ci sa L7805 v tejto konfiguracii rozkmita pri cca.
0,557A. Viem, ze je to proti vsetkym pravidlam EMC navrhu plosakov, ale EMC
pravidla sa musia obcas prisposobit teplote suciastok... Hmm.  Riesit
teplotne modely som nechcel, skor ma zaujimalo, ci ma niekto empiricke
skusenosti "potialto to este funguje, dalej uz nie". Teraz ich ziskam sam.
O to je to zabavnejsie. Musim ale este dokoncit testovaciu dosticku. Zatial
mam len simulovanu ci skor umelu zataz 3mA z odporu a LED-ky.

Vypocty, vcera som mal nejake zatmenie mysle, tak som to dnes napisal na
papier. Vyslo mi, ze vykon je cca 2,8W, oteplenie cca 75°C a celkova
teplota v izbe cca. 100°C. Takze pre elyty, treba chladit na 85°C. Dufam,
ze spoj 600milov bude stacit. A dalsia chyba, prud LEDkou mal byt aspon
5mA, aby zapla regulacia v L7805.
A.

Pokud jsem to správně dohledal, tak ten chladič má 27 K/W. Za
předpokladu že je to při nainstalováném TO220, tak při 4W bude ohřev o
108 °C. To je celkem dost:-)

Kondíky bych dal normálně těsně k nohám, tedy nejblíž co DRC dovolí.
- Datasheet https://cz.mouser.com/datasheet/2/389/l78-1849632.pdf
říká, že na vstup "A 0.33 µF or larger"
- O výstupním nepíše skoro nic, všude je 100n a vlastně ani není required.
- Nikdy jsem nenarazil na problém při větších kapacitách okolo 78.
Závěr: Dal bych na vstup 1µ, nebo jiný kondík s dostatečnou rezervvou,
aby při třeba 150°C měl 330n nebo víc. Na výstup bych dal ten samej,
nebo 100n, nebo 220n.

PH