TO220 a teplotne constrains

Jaroslav Meduna meduna na mikroklima.cz
Úterý Říjen 24 14:33:25 CEST 2023

... dal bych tam spinany zdroj a zachranite planetu (moderni design se synchronnim usmernovacem klidne pres 90% ucinnost), da se za desetikorunu koupit I hotovy modul/chip (treba torex/mps), kde nic neresite.

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Pavel Hudeček
Sent: Tuesday, October 24, 2023 10:56 AM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: TO220 a teplotne constrains

Pokud jsem to správně dohledal, tak ten chladič má 27 K/W. Za
předpokladu že je to při nainstalováném TO220, tak při 4W bude ohřev o
108 °C. To je celkem dost:-)

Kondíky bych dal normálně těsně k nohám, tedy nejblíž co DRC dovolí.
- Datasheet https://cz.mouser.com/datasheet/2/389/l78-1849632.pdf
říká, že na vstup "A 0.33 µF or larger"
- O výstupním nepíše skoro nic, všude je 100n a vlastně ani není required.
- Nikdy jsem nenarazil na problém při větších kapacitách okolo 78.
Závěr: Dal bych na vstup 1µ, nebo jiný kondík s dostatečnou rezervvou,
aby při třeba 150°C měl 330n nebo víc. Na výstup bych dal ten samej,
nebo 100n, nebo 220n.

PH