RE: Výpadky příjmu pozemní TV

ok2mtm ok2mtm na seznam.cz
Pondělí Říjen 23 23:02:04 CEST 2023

Ten atenuátor klidně udělejte s běžných odporů – něco jako 0207 nebo 0204 bude celkem slušně fungovat, stačí přiletovat na kousek plechu nebo kuprextitu s vývody minimální délky a útlum maximálně 10 dB, aby se to neobcházelo vzduchem. Mě se tady v centru Olomouce jeden set top box občas kousne tak, že pomůže až interní watchdog nebo tvrdé vypnutí. Druhý se kouše nepravidelně tak, že zatuhne obraz a už se nerozběhne. Obojí se výrazně vylepšilo po instalaci „LTE filtru“, BTSku LTE a dnes 5G mám necelý 60m, takže to mám z plna. Pokud máte společnou anténu, tak by to mohlo být ofiltrované, ale na 100% bych na to nespoléhal.

Bohužel je nutné měřit, spoléhat se na SW v televizi nebo settopboxu ani náhodou. s DVB-T v tom bylo podstatně méně problémů než s DVB-T2. Na druhou stranu, co bychom také očekávali, když settop box stojí 600 Kč, a dokonce funguje….. většinou.

Tomáš OK2MTM

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Zdenek
Sent: Monday, October 23, 2023 9:41 PM
To: 'HW-news' <hw-list na list.hw.cz>
Subject: RE: Výpadky příjmu pozemní TV

Zdravím.

S tím měřením je to těžké. Včera večer to cca hodinu nehrálo (podle zákona schválnosti se zrovna manželka chtěla dívat). Tak jsem využil výpadku a přehodil kabel na STB. Vše fungovalo a parametry byly v pořádku. Přehodil jsem kabel zpět do TV a hrála…

Dnes jsem zkusil jinou anténu, směrem na vysílač Mezivrata, zatím jen provizorně v pokoji. MUX 21 na kanálu 26 hrál přes STB i přímo na TV v dobré kvalitě.

Parametry zobrazené na STB se proti STA příliš neliší:

VF úroveň = 90 % / 100 % (STA)

BER = 100e-6 / 80e-6 (STA)

C/N = 80 % / 100 % (STA)

Na TV úroveň a kvalita cca 80-90 % (STA bylo 100 %)

Divné je, že není žádný signál na MUX 23 (kanál 22). Měl by vysílat stejným výkonem. Pokud tedy skutečně chytám Mezivrata…

A pak přišel večer a manželka si pustila TV. Obraz z pokojové antény kontičkoval, zvuk vynechával, bargrafy na TV kolem 50 %. Což je změna proti STA, kde při výpadku padaly na 0.

Trochu duchařina…

Zítra budu pokračovat v testování. Útlumový článek zatím nemám. Odpory by byly, ale ne SMD.

Pokud by byl v TV poškozený vstupní konektor (drží jen na DPS) nebo nějaký spoj na vstupu, projevilo by se to na všech kanálech?

Pokud by byl signál STA příliš silný, indikátor úrovně zobrazí 100 %?

Zdeněk