Re: [OT] Pokažená myčka Bosch - němečtí inženýři

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Říjen 22 19:28:37 CEST 2023

Dne 22.10.2023 v 19:17 Jiří Majzlík Nemeček napsal(a):
> Vtipné mi přišlo, že ačkoli má uvnitř klasické trafo, které dělá 5 a
> 12 V pro řízení, tak tyhle napětí jsou opřená o 230 VAC a když si
> člověk nedá pozor, pěkně ho to probere.

???
To jako fakt? Není to nějaká závada, že se někde dotýká něco, co by se
dotýkat nemělo?
To přece nemůže být záměr.
Zvlášť u spotřebiče, který často pracuje ve ztížených podmínkách, tedy v
koupelně.

> S tou lednicí jste mi připomněl náš kotel na uhlí - nejde nastartovat,
> když je méně než +10 °C. Ano, PLUS 10. Přímo v návodu píšou, že se
> musí odšroubovat horní kryt, vyndat vnitřní čidlo teploty (je v
> izolační vatě) a po dobu, než se kotel roztopí, to čidlo zahřívat v
> dlaních. Fakt. Má řídicí jednotku s MCU a LCD, ale asi tam nešlo
> naprogramovat třeba nějaký dvojhmat, kterým by se to čidlo dočasně
> ignorovalo.
>
> Vlastně je to ale logické - kdo by zatápěl, když je venku zima.

;-)
Dost dobré.
Topení, které se nedá nastartovat v chladnu, to by snad nevymysleli ani
v Sovětském svazu.
To si určitě zapamatuju a budu dávat k lepšímu jako příklad promyšlené
konstrukce.
Doufám tedy, že je skutečně pravda.

Díky za potvrzení klasického Einsteinova výroku o nekonečnu.
PL