RE: Výpadky příjmu pozemní TV

Zdenek zdej na atlas.cz
Čtvrtek Říjen 19 18:47:36 CEST 2023

Máte pravdu. Bez měření toho moc nezjistím.

Zatím jsem si jen všiml na set-top boxu, který má 3 ukazatele parametrů signálu, že 2 z nich na problematickém kanálu občas „poskočí“. Ale mám jen jeden kabel se signálem, takže to nemůžu ve stejném čase sledovat přes tuner TV…

Jsem z Vlašimi a zjišťuji, že opraváři TV už vymřeli. Dřív jsem znal pár lidí, kteří se zabývali opravami a instalacemi a dokázali by asi změřit signál. Dnes je tu jedna firma, která dělala instalaci a nikdo další, kdo by to nezávisle přeměřil. L

Zdeněk

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of jozem na volny.cz
Sent: Wednesday, October 18, 2023 10:39 PM
To: HW-news
Subject: Re: Výpadky příjmu pozemní TV

Zdravím

Pokud televize zobrazuje kvalitu 100 nebo 0, tak je to kombinace úrovně signálu s chybovostí. Rozluští / nerozluští. Buď klesne úroveň pod prahovou citlivost nebo naopak vstup přebudí. Ale v rozvodu by měly být kanály srovnané. Snad tam nemáte jen širokopásmový zesilovač a rozboky. Nebo do kanálu něco bije. Taky by mohl zakmitávat zesilovač. Ale jestli se to na STB vůbec neprojevuje, tak je úroveň nejpravděpodobnější. Není potíž, aby byla selektivní "díra" v kabelu, zásuvce nebo jiném komponentu. Srovnaný signál z rozvodu by rozvlnila. Pak by už jen malá změna mohla stačit. Ideálně na to pověsit měřák. Pokus s útlumákem odbourá alespoň jednu možnost. Případně malý zesilovač druhou. Ale jistota je měřák. Co naměřil technik, asi nevíte. Úroveň, chybovost. Ta může být hraniční třeba kvůli odrazům (jeden blbý konektor na cestě) i když je úroveň ideální. Samozřejmě to může být i problém na vstupu tuneru, který třeba dostal ránu z rozvodu (během rekonstrukce). Klidně taky selektivní díra (většinou díry) v charakteristice. Stát se může, ale to většinou chytí zásuvka. Pokud to není jen plastem nahezko obalený konektor. Těch je taky hodně. Možností je ještě víc a mnohé bez měření nevyloučíte.

Kde to máte?

Zeman