RE: Výpadky příjmu pozemní TV

Zdenek zdej na atlas.cz
Středa Říjen 18 19:18:48 CEST 2023

U nás má několik sousedů také IPTV, takže jsem u nich nepochodil s dotazem, jestli nemají podobný problém.

Nevím, v čem přesně spočívala ta oprava rozvodů. Prý to byla reakce na stížnosti na výpadky. V rozváděči strávili alespoň půl dne a asi v něm vyměnili téměř vše. Rozváděč máme hned za dveřmi, takže k nám bude nejkratší kabel.

Měřil to nějakým handheld přístrojem s barevným displejem. Moc jsem toho neviděl, ale fotil si displej na mobil. Třeba bych to od něj získal. Ptal jsem se na možnost zesílení signálu a prý už skoro není kam zesilovat.

Bohužel měřící přístroj k dispozici nemám. Ani jinou TV pro porovnání.

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jan 'yanek' Bortl
Sent: Wednesday, October 18, 2023 7:00 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Výpadky příjmu pozemní TV

Už jsem z toho značně vypadl neb mám už jen IPTV a DVB-T jsem dělal tak 10-15let zpátky.

<kristalova_koule>

Ale vzpomínám si, že spousta těchto techniků vůbec netuší oč jde, otočí potenciometrem doprava, aby i v nejnižším patře byl nějaký signál a todle právě způsobí, že se s tím signálem nahoře něco nepopere úplně správně. Často nemají ani relevantní měřící přístroje, jako spíš levné indikátory (chápu, většinou to postačuje).

</kristalova_koule>

Každopádně by to chtělo více údajů. Co přesně naměřil (případně čím), topologie, ...?

Alespoň nějaké SDR, na kterém by bylo něco porovnatelného by bylo? Předpokládám, že k tomu určený měřicí přistroj není k dispozici.