kotel na pelety

Aleš Filip konference.afilip na centrum.cz
Úterý Říjen 17 09:17:09 CEST 2023

Ahoj,

  My tím topíme do radiátorů, kamna jsou také v obýváku, jsou stará asi
10 let. Já jsem tam zatím třetí zimu. Ale nepřijde mi to jako špatné
zařízení. Vytápí to dost velký patrový barák, a jedna zima vyjde tak na
22kKč, což mi přijde docela dobré. Hlavně okolo toho není žádná práce.
Každopádně nemám strach to nechat zapnuté, když nikdo není doma. Myslím,
že je to docela dost zabezpečené, a v ohništi o velikosti cca 15x10cm
hoří najednou hrst pelet. To z kotle na uhlí bych měl větší strach.
Setrvačnost je jasná, ale tam bude asi jedno, jaký bude zdroj tepla,
pokud nepůjde řídit termostatem výkon.

Já si myslím, že regulace externím termostatem i s tím, že to umí jenom
"zapnout/vypnout" by dokázala ušetřit dost pelet, proto jsem se do toho
pustil. Takhle to v 16hod zapneme, a ve 21 vypneme. A topí to tak, že
někdy to vytopí na 21"C, někdy na 24", když to zapomeneme dojít ručně
vypnout. A to je už zbytečné. Barák je docela dobře zaizolovaný, takže
minulou zimu ani přes den, kdy se netopilo neklesla teplota pod 18"C, a
stačilo topit opravdu jenom večer, když jsme byli doma. Ale je pravda,
že loni nebyla skoro zima. Letos to bude horší, až bude -25"C, tak
budeme muset asi topit delší dobu.

--
Aleš Filip
/http://xanadu.khnet.info/