Trivalcova palubka na ctyrvalcovem aute

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pondělí Říjen 9 18:27:53 CEST 2023

Zdravím,

podařila se mi hezká věc - protože jsem měl na palubce mého skoroveteránu
Suzuki Swift z 1998 mechanicky poškozené plexi a kus budíků, koupil jsem na
Bazoši jinou palubku. Bohužel po demontáži té mé jsem zjistil, že jsou
mechanicky rozdílné a nepůjdou prohodit jen plasty, takže jsem namontoval tu
novou a užíval jsem si, jak hezky svítí, jak je čitelnější a nepoškozená.

No a pak jsem to šel projet. Rychloměr sedí, všechny kontrolky kontrolují,
všechno by bylo krásné a zelené - akorát se mi zdálo, že mi nějak vysoko
lítají otáčky na otáčkoměru. No a pak mi došlo, že by to mohlo být tím, že
ta nová palubka je z tříválce, já mám čtyřválec - no a tak zhruba o tu
čtvrtinu mi to nesedí.

Netuším, jestli je otáčkoměr (vzato obecně, je mi jasné, že tu majitelů
stejného vozu moc nebude) řešený čistě mechanicky, nebo jestli se tomu nějak
pomáhá elektronikou (je to stavěné jako laciné auto, takže jediná
elektronika ve zbytku auta je jednovstřik Bosch Monomotronic na motoru a
autorádio) - podle manuálu tuším, který drát od řídicí jednotky motru do té
palubky vede, ale to je zatím všechno. Otáčkoměr se tváří jako běžný
elektromagnetický měřicí přístroj, jak bylo v autech obvyklé.

Koupit (resp. sehnat) jinou palubku se mi zatím moc nechce (hlavně pak
rozebrat půlku interiéru při výměně, to byla přišerná práce), ale napadlo
mne udělat nějakou logiku, která požere každý čtvrtý puls a bude simulovat
tříválec.

Napadne někoho něco jiného?

Díky za každý tip.

Pavel Kutina

P.S.: Dovedete si představit někoho, kdo možná nevidí (první dva majitelé
byli ZTP, takže možné je ledacos), možná nemá rád modrou barvu u kontrolky
dálkovek, takže se rozhodne tu plastovou fólii s emblémem dálkovek odvrtat?
A to skrz plexi, rovnou z interiéru. A když už to teda odvrtal a kontrolka
dálek svítila bíle, tak se tu díru v plexi pokusil zalepit. Takže nejen, že
tam udělal dvě hnusný díry, ale ještě to celé zamatlal od lepidla, protože
mu pochopitelně steklo po štítu dolů... Ruce mu urazit až u prdele.