Re: 3D tisk, nedržící první vrstva

Čtvrtek Říjen 5 07:54:18 CEST 2023

Já mám MK2 a Mini. Tisku v poslední době téměř výhradně z PLA a zvykl jsem si z MK2
vždycky po tisku vytáhnout materiál. U toho PLA tak, že když teplota po tisku klesá,
počkám na +-105-6 stupňů a v tu chvíli vytánnu ručně zpátky ven, nebo když u toho
zrovna nejsem, dám si později trysku na těch 105 nahřát. Takže to není ani obyč
unload ani cold pull, teplotně něco mezi, ale vytáhne to z trysky skoro všecho. Na
MK2 se nemusí nic rozebírat, dá se mírně odtlačit takový přítlačný kousek s
pružinkama u podavače (nevím, jestli to je stejně i na novějších) a filament pak jde
vytáhnout snadno ručně. Je to velmi rychlé. V trysce asi nezůstane nic nebo jen
velmi málo, protože při příštím tisku jinou barvou nemusím odslintávat. Při vytažení
při těch 105st. je na konci trošku bambulka, Kvůli tomu to je potřeba ručně, motor
by tu bambuli neutáhl a protáčelo by se to a pak by to ztuhlo někde mezi a to by
mohl být problém. (můžu kdyžtak příště vyfotit)
Zavádění filamentu dělám většinou ručně, nechám nahřát hlavu na teplotu tisku a
filament tam ručně nastrčím tak, aby akorát začal jít skrz (automatické zavedení je
pomalejší a odslintá se toho zbytečně moc)

U té Mini to nejde přesně takhle, protože podavač není hned na hlavě a není tam ten
přítlak s pružinkou. Je to tam v pořadí zevnitř ven hlava, bowden, podavač, bowden,
sonda a pak venku kus volně na cívku. Na podavači není ten pružinkový přítlak jako
na MK2, takže vyškubnout z hlavy a pak to ještě protáhnout podavačem nejde tak
snadno, ale dá se to, tedy aspoň mě se to párktát povedlo. Ale vlastně to moc
nedělám, ono to při zavádění stejně kousek odslintá automaticky a to tak akorát
stačí i při změně barvy (ruční zavádění nedělám).

Ucpaný extruder jsem na Mini ještě neřešil a na MK2 asi jen jednou, ale už je to
dávno a podrobnosti si nepamatuju (MK2 mám asi 8 let). Asi mi tam zatuh nějaký jiný
filament (ABS? PET? faktu už nevím), myslím, že jsem to tehdy vyčistil tak, že jsem
nechal trysku přehřát a pak jsem protlačil kus filamentu ručně skrz, možná za pomoci
té akupunkturní jehly, už nevím. Rozebrat extruder jsem na ní ještě nepotřeboval,
neucpává se mi to, možná protože skoro nestřídám materiály, takže stačí po tisku
vytáhnout a příště nastrčit a nemíchají se, takže jsou teplotně pořád stejně.
Filament se mi v tiskárně nikdy neláme, akorát nedávno jsem u jednoho několik let
starého při uklízení konec odlomil, jak jsemto prostrkával skrz bok cívky. Ale v
tiskárně se mi nezlomil nikdy.

Ten filament vyndávám proto, že netisknu každý den a mezi tisknutím tiskárny obvykle
uklízím, aby se na ně neprášilo a aby mi na stole nepřekážely. (teda MK2 uklízím
tak, že přes ní hodím pytel a šoupnu na stole ke zdi, ale nechce se mi na ní
nechávat cívku v držákách, proto filament vyndavám)

D.O.