OT: countryradio na 639 KHz

Jirka Mww jirka.mww na gmail.com
Středa Říjen 4 17:05:15 CEST 2023

Pokusí se odpovědět na první dvě otázky .

1. Na průměru z elektrického hlediska nezáleží, proud tam poteče
zanedbatelný. Klidně by se dal použít slabý měděný smaltovaný drát ,
odvinutý z nějakého starého transformátoru, soustřeďte se na mechaniku, t.j
síla balonu, váha drátu, pevnost drátu v tahu

2. Pokud má vysílač 20 kW , pak to je 73 dBm.   Vzorec pro útlum volného
prostoru pro elmag. vlny je tady :
https://cs.wikipedia.org/wiki/%C3%9Atlum_voln%C3%A9ho_prostoru
Nechce se mi to počítat, taky nevím, jak jste daleko.
Je to samozřejmě jen rámcové, vzorec nezahrnuje zisk nebo ztráty antén,
vliv Fresnelovy zony, ( například tady
https://www.radartutorial.eu/07.waves/wa18.cz.html ) a mnoho dalších vlivů,
které jsou v podstatě skoro vždycky k horšímu.

Zdravi
Jirka Sloupenský  OK1MWW

Neobsahuje
žádné viry.www.avast.com