OT: countryradio na 639 KHz

Neděle Říjen 1 20:44:48 CEST 2023

Nebude nakonec ten signál u vás ještě lepší, než ze Zbraslavi? pro 639
KHz vychází 3/4 lambda 352m a ty stožáry mají 355m. Nejsem sice odborník
na antény, ale mám takové tušení, že 3/4 lambda soustředí signál víc do
vodorovné roviny. Nevím sice o kolik, ale něco to určitě přidá. Pak ty
stožáry jsou dva, takže můžou čarovat se směrovou charakteristikou. Mám
dojem, že prvotní záměr byl, aby to bylo slyšet i na Slovensku. Což po
oddělení Slovenska padlo.

Ohledně toho vodíku - žere vůbec kyselina solná železo? Zinek jo a mám
dojem, že i hliník. Spíš bych se zaměřil na elektrolýzu vody. Ale tam je
potřeba oddělit kladnou a zápornou stranu tak, aby to pro ionty bylo
prostupné a nesmíchal se kyslík s vodíkem. Ale když to zvládli Němci při
plnění vzducholodí, tak to snad takový hi tech nebude.

Anděl