[OT] Re: Cim naprogramovat nove AVR s UPDI ?

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Listopad 30 21:04:11 CET 2023

Aha, a zabudol som na najdolezitejsiu vec: je vobec ten UPDI protokol
verejny? Ako myslim az do podrobnosti ktore su pre to programovanie a,
najma, debuggovanie, potrebne?

Onoho casu boli snahy napisat open-source debugger pre AVR, zlyhalo to na
tom, ze verejne zdokumentovana bola len hardwarova cast protokolu, t.j.
nie tie dolezite vnutornosti s ktorymi sa cez ten protokol ma rozpravat.

Len tak mimochodom, tu podporu pre STM32 aj v open-source veciach robi
priamo ST. Pred par rokmi boli nejake nove 'G0 a nefungoval mi na nich
OpenOCD, postazoval som sa a obratom (v sobotu doobedu) som od zamestnanca
ST (Tunisana, mimochodom) dostal este nezverejnenu betu v ktorej bola
podpora implementovana.

Ten zamestnanec je za tu robotu normalne plateny, aj ked teda samozrejme
tam je ten francuzsko-tunisky pomer. Lenze nadsenec nedostane nic, co je
urcite menej. Navyse ten USBasp "len" vyuzil existujuci open-source USB
stack a existujucu podporu na strane PC (ktoru vyrobili uplne rovnako
"zaplateni" nadsenci) - je na to UPDI podobne uz existujuce podhubie?

wek