[OT] Re: Cim naprogramovat nove AVR s UPDI ?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Listopad 30 20:00:29 CET 2023

Ne, tentokrát jsem to nijak cíleně nemířil. Ani na Vás, ani na nikoho
jiného.
Jen mě trochu udivilo, že s programováním těchto chipů je takový problém.
U starého AVR byste dostal jednoduchou odpověď - kupte si AVRisp za 2 Eura.
U ARMu byste dostal radu kupte si ST-link za necelé 2 Eura.

Tak jsem se podivil nad tím, že jsou s tím u nových AVR takové problémy.
A indukovaně se pozastavil nad tím, že se někomu vyplatí oprašovat
takové chipy,
když je k dispozici spousta (podle mě) lepších. A bez podobných problémů
s programátorem a debuggerem.

Mimochodem to, že pro to třeba není podpora ve zmíněném AVRisp, je podle
mě dost divné. Byl to velice populární nástroj, kterých se prodávaly mraky.
Tak mi (ale jen laicky a ničím nepodloženě) z toho tak trochu vychází, že
autor už taky AVR nevidí moc perspektivně a nechce se mu do toho investovat.
Ale třeba je to jinak.

Jak psal Neruda: čas oponou trhnul a změněn svět...

PL