Zabava s ADC - bylo AVR s UPDI ?

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Neděle Listopad 26 09:17:29 CET 2023

[preposielam]

Ahoj,

podobne to funguje aj na PIC16 a PIC18, pokial je tam samplovacia
kapacita a odpor switchu vo vnutornej strukture ADC. Ja som to proste
vyriesil jednym kanalom pripojenym cez maly odpor ku AGND a na
vstupoch mam delic 100+(100k//100n) @ Vref=2,5V.

A.

p.s.: Tolko som sa hral s RC-clankami a ADC prevodnikom, az som na to
uplne zabudol. Dalsi certik do mojho teplomera... :)

No ono to záviselo na Ri měřeného U. Když to byl ten dělič co má dole
51k a bylo jich několik za sebou, tak výsledek měření byl průměr z nové
a předchozí hodnoty.

Ale i když tam byly C, nebo to byl i výstup zesilovače, tak vždycky nová
hodnota byla mírně ovlivněna předchozí. Prostě se za samplovací čas
vnitřní samplovací C nestihl přes vnitřní Rsw zcela vyrovnat s vnějším
napětím. Teprve uděláním dummy měření se to vyřešilo a měřilo přesně.
Vyzkoušeno s ATmega8, 88, 16, 32 a asi i dalšíma.

Takže typicky free-run, přerušení a přepínat N kanálů = 2N kroků cyklu
obsluhy přerušení.

Třeba CodeVision, když jsem u ADC zapnul přerušení a auto san od-do, tak
měl default obsluhu přerušení od ADC tak, že přepnul MX, počkal nějaký
µs a pak zahájil další single měření. Ze začátku jsem nevěděl proč, ale
když jsem zapnul free-run tak jsem se to dověděl:-)

Od té doby vím, že je dobré pečlivě studovat jak probíhá celý proces měření.

PH