Cim naprogramovat nove AVR s UPDI ?

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Neděle Listopad 26 09:15:55 CET 2023

[preposielam]

Ahoj,

ja sa pozeram po AVR preto, ze nove PIC16 a PIC18 s 12bitovym
diferencialnym ADC-prevodnikom su zatial len na papieri... Farnell a Mouser
maju na sklade akurat 1 typ aj to s LCD driverom, takze je to trochu
nekompatibilne s ostatnymi PDIP40 puzdrami. Teda, aby som bol konkretny
niektore piny su v mojom zapojeni nepouzitelne.
Na tych novych AVR sa mi este paci, ze je tam za relativne maly peniaz
profesionalny C kompiler s wizardom ku hw. Sice neviem aky kod generuje gcc
v porovnani s CodeVision, ale myslim si, ze ze to az take zle nebude. A v
porovnani s xc8 pro za 1700E, je to proste pre hobby-bastlica snad volba
cislo 1. Komfort prace, ktory poskytuje CodeVision za tie peniaze podla mna
stoji. Co sa mi nepaci na AVR je to, ze kazda rodina AVR ma vlastny
programovaci interface a potrebuje vlastny programator.

A.

Tak nejjednodušší schéma je RPI a jeden odpor co spojuje TxD a RxD.

Ale vzhledem k tomu, že ty kity od Microchipu stojej pár drobných a v
Microchip Studiu to chodí na první pokus, tak bych to neřešil.

S ADC v AVR byl problém jedinej, že při přepínání kanálů bylo potřeba
udělat dummy měření a výsledek zahodit. Jinak to ale chodilo i při
pouhém zapojení na dělč třeba 1M/51k. To naopak ty nový, třeba ATtiny816
žerou víc. Ale 12b a přepínatelný Vref se mi líbí taky.

PH