Seriova komunikace RS485

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Listopad 25 17:15:14 CET 2023

Nedělal bych z toho misi na Mars.

I to triviální "ošetření" přepínání směru, které používají ty
nejlevnější převodníky za dolar, na krátkých drátech normálně bez
problémů fungují.
Je to tam udělané tak, že log. L na Tx přepne směr na vysílání. Je tam
nějaký malý kondenzátor, takže s maličkým zpožděním (tak cca bitový
interval na rychlosti 115200) se to při log. 1 zase přepne zpět.
Spoléhá se na to, že přechodový stav 0->1 ještě rychle provede ten
budič, a dál je ta neaktivní úroveň už držena pull-upy na +5V a GND.
Je to něco podobného, jako se kdysi, v době kdy vznikalo hnědé uhlí a
používaly se chipy 8051, řešily "obousměrné" porty na těchto jednochipech.

Tady u kolegy bude prostě nějaký hloupý problém. Buď s napájením,
kmitočtem hodin (na to bych i celkem sázel, když sám sobě si po pochytá
správně) nebo nějaká podobná blbost.
Všechno z toho pravděpodobně elegantně a rychle odhalí osciloskop.
Nebo i maličký 4-dolarový logický analyzátor, kterého (aka Saleae),
kterého je plný Aliexpress. Je to po multimetru můj asi neoblíbenější
diagnostický nástroj.

PL