optická RS-485

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Sobota Listopad 25 10:25:26 CET 2023

Ahoj,

když už se tu řeší ta RS-485, někdy mne napadlo, jestli existuje nějaké
řešení pro jedno optické vlákno. Tedy mám dvě zařízení, která komunikují
RS-485. Obě zařízení mají "ruční" ovládání RX/Tx a protokol přiděluje
čas kdy kdo komunikuje a tak. Prostě téměř ideální případ.
A teď mne napadlo, že místo "trojdrátu" kterej to propojuje by se mohlo
dát použít optické vlákno - jedno vlákno. Jen je otázka, jestli už někdo
vyrobil transceiver, kterej by dokázal sloučit vstup a výstup do jednoho
vlákna. Asi nějakej splitter nebo jak by se to vlastně jmenovalo.

Existuje něco takového?

Díky