Seriova komunikace RS485

Ladislav Kručinský ladislav.krucinsky na hermanicky-pivovar.cz
Pátek Listopad 24 10:04:45 CET 2023

K panu Labajovi:
Znáte Vonadovo pravidlo č.1 ?
"Neexistuje nic takového jako zem"

Jenom fór - nedalo mi to

Zdravím
Láďa

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Petr Labaj
Sent: Thursday, November 23, 2023 11:06 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Seriova komunikace RS485

Jakože s panem Pouchou skoro vždy souhlasím, tak zde musím nesouhlasně
zamručet.
Případné potenciálové rozdíly nechť se vyrovnávají raději přes propojení
zemí (v nejhorším s odporem třeba 100R, ale raději natvrdo), než by se
měly vyrovnávat přes datové linky.

Uvedení všech zařízení na jednotný potenciál (je-li to možné) je podle
mě lepší, i než galvanické oddělení a pak všelijaké plovoucí úrovně s
různými kapacitními vazbami a podobně.
Jsem velký fanoušek zemí. Skoro by se dalo říct zemofil.

PL