Meranie teploty 2

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Středa Listopad 22 10:58:53 CET 2023

 >ako merat presnejsie teplotu

Pt1000, k tomu nějaký stabilní odpor a měřit dělící poměr odporového děliče.

Potom převést na odpor a podle tabulky, nebo přes převodní funkci
převést na teplotu.

Hlavní pak je, podle čeho se to nakalibruje.
Nakalibrovat buď podle tý radiosondy, nebo použít nějaké reference.

Obvykle doma není profi teplotní reference, ale není zas tak těžké
udělat teplotu tání vody, chce to termosku, destilku a nějaký drobnosti
okolo a druhej bod třeba var vody, k tomu to chce ještě barometr.

Poznámka: Pt100 má lepší dlouhodobou stabilitu a dělá se na větší rozsah
teplot, ale vyžaduje to složitější, nebo dražší elektroniku okolo. A
její kvalita, spolu s dalšími detaily snadno způsobí, že výsledek je
horší než se bez velkých složitostí dosáhne s Pt1000.

Je i mnoho dalších způsobů jak přesně měřit teplotu, ale tenhle mi
přijde nejméně komplikovaný a ne moc drahý.

PH