SOC LiFePO4

Pavel Urbančík hw na itherm.cz
Pátek Listopad 17 19:51:27 CET 2023

Kalibruje se to tak, že BMSka občas vytáhne baterku na plné nabití, tzn
donutí nabíječ dojít na nějaké cílové napětí a vybalancovat na stejnou
úroveň. Například 3,45V, nebo podobné napětí co si určil výrobce.
Tím se řekně že je teď 100% SOC a pak se opět počítá náboj.

Podle napětí se nabití zjistit bezpečně nedá.

Pavel

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Vláda Andel
Sent: čtvrtek 16. listopadu 2023 20:45
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: SOC LiFePO4

K baterce LiFePO4 24V 12Ah jsem dělal BMS a ta baterka má tak plochou
charakteristiku, že se dá bezpečně poznat jen úplně vybitá když napětí padá
a úplně nabitá, kdy napětí leze nahoru. Všechno ostatní jsem dopočítával z
prošlého náboje. Nějaké malé rozdíly napětí tam jsou, ale nejspíš bude mít
nějaký vliv teplota, pak určitě proud baterky (úbytek na vnitřním odporu) a
vnitřní odpor bude taky závislý na teplotě a samosřejmě na stárnutí. Je
možné, že u těch velkých baterek u fotovoltaik tyhle vlivy dopočítávají,
protože baterka Pylontech se mi nějak kalibruje, aspoň mě na to
upozorňovali, že se bude kalibrovat asi dva měsíce.
Takže nějak jednoduše a s nějakou rozumnou přesností stav nabití podle
napětí nezjistíte. Je to asi podobné jako u olověných baterek, tam nabití
zjistíte jen podle hustoty elektrolytu.

Anděl