modernější obdoba TL494?

Středa Listopad 15 13:36:26 CET 2023

Dobrý den

chtěl jsem svým oblíbeným Silabsem řídit šířku impulzů ve zdroji, ale
když 24,5 MHz/256 je jen necelých 100 KHz a potřebuju to symetrické (s
trafem) takže se dostanu na 50 KHz, no nic moc. Sice mám v šuplíku i
nějaké 50 MHz C8051F392, ale pořád to PWM má rozlišení jen 8 bitů a
musím (nejlépe externí logikou) rozdělovat sudé a liché impulzy pro
trafo. Zkrátka obvod, který dělá šířku impulzů analogově a na
dostatečném kmitočtu a umí to symetricky, je pro tohle asi nejlepší.

Tak než sáhnu po starém dobrém TL494, chci se zeptat, věděl by někdo
takhle z hlavy, je něco podobného modernějšího? Budu tam mít dvě
regulace. Omezením šířky impulzů (u TL494 je to vstup DTC) z MCU a
klasicky přes optočlen z výstupu dosažením napětí. Takže přesně to, co
TL494 umí. Je to MPPT pro jeden panel, kde panel od dalšího zařízení
potřebuju galvanicky oddělit na vyšší napětí, než se může vyskytnout na
přepěťovkách.

V TME jsem nic podobného nenašel a procházení všeho u Farnella je zoufalost.

Anděl